Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan diplomasi trafiği: İran ve Irak liderleriyle kritik görüşme
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Ali Zeydi ile telefon görüşmeleri gerçekleştirdi. Görüşmelerde Türkiye’nin İran ve Irak ile ikili ilişkileri, bölgesel gelişmeler, enerji, savunma sanayii, ulaştırma iş birliği ve bölgede barışın güçlendirilmesi ele alındı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Ali Zeydi ile ayrı ayrı telefon görüşmeleri gerçekleştirdi.
Görüşmelerde Türkiye’nin İran ve Irak ile ikili ilişkilerinin yanı sıra bölgesel ve küresel gelişmeler ele alındı.
Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan ile görüşmesinde İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu belirtti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye olarak sürecin barışla sonuçlanması için ellerinden gelen desteği sağlayacaklarını ifade etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan ayrıca, müzakereleri sabote etmek isteyenlere karşı dikkatli davranılmasının önemli olduğunu vurguladı. Yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmanın gerekli olduğunu belirten Erdoğan, Türkiye’nin bu yönde çalışmayı sürdüreceğini kaydetti.
Görüşmede Türkiye ile İran arasındaki ticari, mali ve enerji iş birliğinin geliştirilmesi için atılacak adımlar da değerlendirildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile yaptığı telefon görüşmesinde ise Türkiye-Irak ilişkilerini daha ileri taşımak istediklerini belirtti.
Erdoğan, özellikle enerji, savunma sanayii ve ulaştırma alanlarında iki ülke arasında büyük bir iş birliği potansiyeli bulunduğunu ifade etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi’yi kapsamlı istişarelerde bulunmak üzere Türkiye’ye davet etti.
Dünya Kupası tarihinin en çok gol atan futbolcuları
Dirk Kuyt İstanbul'a geldi
Messi, Dünya Kupası'nda en çok penaltı kaçıran futbolcu oldu
Altı Üstü İstanbul 2. Bölüm İzle
Profesyonel liglerde lisanslı kulüp sayısı 27'ye yükseldi